انجام سونوگرافی و رادیوگرافی دیجیتال بدون محدودیت وزنی

تنها مرکز تصویربرداری بدون محدودیت وزنی در مرکز تهران

انجام تخصصی‌ترین رادیوگرافی‌های رنگی و سونوگرافی داپلر و نمونه برداری

تصویربرداری رنگی رحم (هیستروسالپنگوگرافی) با بیهوشی

نویسنده : مدیرسایت - انتشار : ۱۴۰۳/۰۵/۰۶ - بروزرسانی : ۱۴۰۳/۰۵/۰۶

آنچه در ادامه خواهید ‌خواند

هیستروسالپنگوگرافی گاهی ممکن است با سطحی از درد و ناراحتی در برخی از زنان همراه باشد؛ از این رو برخی از زنان گزینه های دیگری از جمله تصویربرداری رنگی رحم با بیهوشی سبک را ترجیح می دهند.


تصویربرداری رنگی رحم
دسته بندی :

رادیولوژی

     


تصویربرداری رنگی رحم (هیستروسالپنگوگرافی) با بیهوشی

هیستروسالپنگوگرافی یا uterosalpingography از اشعه ایکس برای ایجاد تصویری از رحم و لوله های فالوپ در فردی با آناتومی زنانه استفاده می کند. دلایل مشکلات بارداری یا ناباروری را آزمایش می کند.
هیستروسالپنگوگرافی نوعی اشعه ایکس است که به رحم و لوله‌های فالوپ (ساختارهایی که تخمک‌ها را از تخمدان‌ها به رحم منتقل می‌کنند) نگاه می‌کند. این نوع اشعه ایکس از ماده کنتراست استفاده می کند تا رحم و لوله های فالوپ به وضوح در تصاویر اشعه ایکس نشان داده شوند. نوع اشعه ایکس مورد استفاده فلوروسکوپی نامیده می شود که به جای تصویر ثابت، یک تصویر ویدئویی ایجاد می کند.

رادیولوژیست می تواند رنگ را هنگام حرکت در سیستم تناسلی شما تماشا کند. سپس آنها می توانند ببینند که آیا انسداد لوله های فالوپ یا سایر ناهنجاری های ساختاری در رحم شما وجود دارد یا خیر. هیستروسالپنگوگرافی ممکن است به عنوان uterosalpingography نیز شناخته شود.

 

آماده شدن برای آزمون برخی از زنان این آزمایش را دردناک می دانند، بنابراین پزشک ممکن است برای شما یک داروی مسکن تجویز کند یا یک داروی مسکن بدون نسخه را پیشنهاد کند.

هیستروسالپنگوگرافی (HSG یا تصویر رنگی رحم) یک روش پزشکی است که گاهی ممکن است با سطحی از درد و ناراحتی در برخی از زنان همراه باشد.  در حالی که این روش را می توان در حالت بیداری انجام داد، برخی از زنان گزینه های دیگری از جمله تصویربرداری رنگی رحم با بیهوشی سبک را ترجیح می دهند.

در سونوگرافی و رادیولوژی بیمارستان آپادانا عمل بیهوشی توسط یک متخصص بیهوشی با تجربه انجام می شود که قبل از انجام ، بیماران را از نظر پزشکی بررسی می کند و آنها را در حین و بعد از انجام تا زمانی که برای ترک این مرکز آماده شوند تحت نظر قرار می دهد.

بیهوشی سبک باعث کاهش و در بیشتر موارد از بین بردن درد و ناراحتی در حین تصویربرداری می شود.

با توجه به ماهیت روش و سطح بیهوشی مورد استفاده، عوارض کل تجربه بسیار کم است و سطح بالایی از ایمنی و راحتی را تضمین می کند.

 

مزایای تصویر برداری رنگی رحم با بیهوشی

از مزایای تصویر رنگی رحم (HSG-WA) تحت بیهوشی سبک، علاوه بر نداشتن درد و ناراحتی حین تصویربرداری، یکی دیگراز مزایای مهم آن عدم کشش و انقباض عضلات لگن است. این یک جنبه مهم و مزیت این روش است زیرا اجازه می دهد تا تجهیزات واژینال را صاف تر وارد کنید. این به طور موثری منجر به تعداد کمتر عکس گرفته شده، تابش کمتر لگنی و دوز کمتری از داروهای مورد نیاز برای تصویربرداری می شود. علاوه بر این، عدم اسپاسم عضلانی باعث می شود که داروهای رادیولوژی راحت تر از لوله ها عبور کنند و تصاویر واضح تری داشته باشند.  این امر ارزش تشخیصی این روش را افزایش می دهد.

 

ما همچنین به اعتقادات مذهبی کاربران خدمات خود، احترام می گذاریم و بنابراین کادر پزشکی زن را استخدام کرده ایم که عکس ها را می گیرند.

 

در بیمارستان اپادانا تصویربرداری ها بصورت تخصصی صورت میگیرد ،درصورت نیاز به راهنمایی بیشتر و یا نوبتدهی با شماره‌های 88823840 021 - 09332468052  تماس حاصل فرمایید.

 


برچسب ها :

هیستروسالپنگوگرافی بیهوشی

 

تصویربرداری رنگی رحم با بیهوشی

 

تصویربرداری رنگی رحم

 

رادیولوژی رنگی رحم

 

هیستروسالپنگوگرافی (HSG)

 

رادیوگرافی HSG

 

آمادگی برای رادیولوژی

 

بهترین مرکز رادیولوژی و سونوگرافی تهران

 

نظر و یا سوال خود را با ما درمیان بگذارید


نظرات و سوالات


تاکنون نظری یا سوالی ثبت نشده

آخرین مطالب علمی